בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

הקלה משמעותית לעומס: הושלמה הרחבת מעבר רנטיס

דוברות משרד הבטחון
משרד הביטחון וצה"ל השלימו את עבודות הרחבת מעבר רנטיס - הראשון שהסתיימו העבודות בו מבין שורה של מעברים לאורך קו התפר שעוברים שדרוגים נרחבים בימים אלה, כדי להתמודד עם צרכי הביטחון והגידול בעומסי התנועה.

הרחבת המחסום תתן תנועה נוחה, ביטחון ובטיחות בדרכים לכל העוברים באזור וכן תמנע פקקי ענק בבוקר לעשרות אלפי נוסעים מישובי גוש מערבא, גוש קנה, בית אריה, וישובי מערב בנימין הנוסעים לכיוון מרכז הארץ.

שר הביטחון, יואב גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, חנכו היום (ד') את מעבר רנטיס החדש, הכולל נתיב בידוק נוסף ואמצעים נוספים. במעמד חנוכת המעבר השתתפו סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף, סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, ראש מנהלת גבולות ותפר, תא"ל ערן אופיר, ראש מנהלת קשת צבעים, תא״ל עופר הינדי, ראש רשות המעברים, איתן יצחק, ראשי מועצות שומרון, בנימין, בית אריה ובכירים נוספים.

שר הביטחון, יואב גלנט: ״מברך את ראשי המועצות על שדרוג המעבר למען ביטחונם ורווחתם של התושבים. עם כניסתי לתפקיד, יחד עם מנכ״ל משרד הביטחון אייל זמיר, פתחנו בהליך מורכב וחשוב להרחבת המעברים ברחבי יהודה ושומרון. שנה אחרי, אנו מתחילים לראות את התוצאות בשטח. שדרוג מעבר רנטיס הוא הראשון מבין 16 שאנו מבצעים ברחבי יו״ש – במעשה זה אנו פותרים בעיה כפולה – ביטחונית ואזרחית. כדי לאפשר חיים במדינת ישראל עלינו להחזיק ביטחונית בשטח, לצד הקמת היישובים וביסוס ההתיישבות היהודית, עלינו לשפר את התשתיות ולהתאים אותן למספר התושבים הגדל״.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, בירך ברכת "שהחיינו", הודה לכל השותפים ואמר:

"אנחנו נמצאים בזמן קשה, אני מחזק את ידיך את ידי צה"ל להדביר את האויב הברברי שלנו. תודה רבה על שותפות אמיתית לבניית ארץ ישראל בכל מקום ובוודאי כאן אצלנו ביהודה ושומרון. לא טרוויאלי שאתה מוצא זמן בעת מלחמה לעסוק בניצחון האזרחי. יש ניצחון צבאי וניצחון אזרחי, הגדלת ההתיישבות כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון זה הניצחון האזרחי והוא לא פחות חשוב ומשלים את הניצחון הצבאי. בעוד שנתיים המבחן יהיה כמה מאזרחי ישראל גרים בכל אזורי העימות, באזורי המבחן שלנו: כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון. התשתיות שמייצרות את האפשרות להביא את המסות לכאן ומונעות את הזליגה החוצה עקב הפקקים היא חלק משמעותי מהניצחון ועל כך אני מבקש לברך".

שדרוג מעבר רנטיס הינו חלק מפרויקט נרחב ביותר שיזם שר הביטחון יואב גלנט, למען שדרוג 16 מעברים לאורך קו התפר. בימים אלה ממש, מתבצעות שלל עבודות שדרוג והרחבה בשורה של מעברים במקביל, בהם: מעבר אייל, חשמונאים, חוצה שומרון, מזמוריא ותרקומיא.

לפרויקט שותפים אגף התכנון ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, רשות המעברים, מנהלת גבולות ותפר והמנהל האזרחי.

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | פוליטיקה

מכריזים בזאת: מיזם הקראת מגילת העצמאות

בעולם | חדשות בקטנה | תרבות ובידור

הלילה: ישראל בחצי גמר האירוויזיון

חדשות בקטנה | מבט חיובי | תרבות ובידור

טקס המשואות התשפ"ד – נחשפו כל תריסר המשיאים

מהשבוע האחרון

חדשות | יזכור

יום השואה התשפ"ד: 3 נקודות אור

ביטחון | חדשות | חרבות ברזל

פריצות דרך במו"מ וברפיח

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: מנהרת התעלה

חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

הממשלה אישרה צו לסגירת משרד אל-ג'זירה בארץ

התחברות