בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

סופרבול 58: כיף גדול ומאבק באנטישמיות

אצטדיון הסופרבול. ויקיפדיה, Amin Eshaiker
אירוע הספורט הגדול של ארה"ב התחולל במהלך השנה, עם טיילור סוויפט, פטריק מהומס, והחשוב מכל - פרסומת מיוחדת המוקדשת למאבק באנטישמיות.

במהלך הלילה התקיים בלאס-וגאס משחק הסופרבול – גמר ה-NFL, ליגת הפוטבול האמריקאית. המשחק נחשב כאירוע תרבותי, עם מופעי ענק של מוזיקאים במחצית, נוכחות של סלבריטאים ואנשי ציבור, ותשדיר השובר באופן קבוע שיאי צפייה בארצות הברית (כשבמשחק בשנה זו צפו לפחות 100 מיליון איש בארה"ב, ורבים מחוצה לה). מטבע הדברים, הדבר גרם לכך שפרסומות בזמן התשדיר יקרות במיוחד – כ-7 מיליון דולר לחצי דקת פרסומת, ליתר דיוק. בדרך כלל הפרסומות בתשדיר זה מושקעות ומפותחות במיוחד בשל עלותן – ולכן רבים צופים בהם כחלק מן ההנאה הבידורית.

השנה, נקנתה פרסומת באמצע התשידר שהוקדשה למאבק באנטישמיות, אשר הרימה ראש בארה"ב ובעולם כולו בחודשים האחרונים על רקע מלחמת חרבות ברזל. הדבר סוצע במימונו של רוברט קראפט – מיליארדר יהודי-אמריקאי, ובעלים של אחת הקבוצות החזקות בליגה. בפרסומת הובאו דברים מפי קלרנס בי. ג'ונס, שהיה ידוע בתור כותב הנאומים של מרטין לותר קינג (ובהם 'יש לי חלום') – פעיל זכויות האזרח בשנות ה-60 הנחשב היום כסמל בעיני רבים. המסר של הפרסומת היה פשוט: האנטישמיות לא תרים ראש אם לא תקבלו אותה בשתיקה. רק שתיקה של אנשים טובים מאפשרת לאנשים רעים לבטא ולבצע את זממם.

הסופרבול השנה הפך לאירוע פופולרי אף יותר מגדר הרגיל, וזאת עקב רכיבה על גל הפופולריות של טיילור סוויפט. סוויפט הפכה בשנים האחרונות לזמרת המוצלחת והעשירה בעולם בפער גדול, ואף נבחרה כ'אשת השנה' של המגזין טיים לשנת 2023. בחודשים האחרונים החלה סוויפט לצאת עם טרוויס קלסי, מכוכבי קבוצת הקנזס-סיטי צ'יפס, ובשל כך לנכוח במשחקים ולגלות עניין בפוטבול, באופן שסחף אחריה מיליונים של מעריצים. הצ'יפס בסיועו של קלסי הלכו מחיל אל חיל, והגיעו לאחר מאבקים קשים אל הגמר הגדול – בו התמודדו אתמול מול קבוצת סן-פרנסיסקו 49'רס. מדובר היה בשחזור של סופרבול 2020 – בו ניצחו הצ'יפס בפעם הראשונה לאחר מהפך מלהיב.

הפעם המשחק היה פחות מהפך ויותר מותחן, כאשר הקבוצות זינבו זה בזה עד השנייה האחרונה של ההארכה. אך הסופו של דבר, מה שהכריע את הכף היה משחקו הנהדר של פטריק מהומס, הקוורטרבק בן ה-28 של הצ'יפס, אשר הוביל לניצחון 25-22. מהומס הפך בשנים האחרונות לשחקן הטוב בליגה באופן מובהק, וזוהי זכייתו השלישית בסופרבול בחמשת השנים האחרונות, ובששת שנותיו בליגה ככלל – דבר המציב אותו כבר כעת בצמרת דירוג השחקנים הגדולים בכל הזמנים, ושני רק לטום בריידי הגדול. אך אל דאגה, בקצב הזה עוד יהיה למהומס זמן להשיג אותו, ולכולנו יהיה סיפוק ליהנות מפוטבול איכותי במיוחד.

לתגובות – [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

שר הביטחון ביקר בגבול הצפון, לאחר חילופי אש

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כניעת גרמניה הנאצית

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

שתי מנהרות טרור נוטרלו ברצועת עזה

מהשבוע האחרון

ביטחון | חדשות | חרבות בקטנה

שורת מינויים בצה"ל: הכירו את האלופים החדשים

הכרת הטוב | חינוך | חרבות ברזל

בסימן "גבורה ישראלית": אלו מדליקי המשואות

חדשות | יזכור

יום השואה התשפ"ד: 3 נקודות אור

ביטחון | חדשות | חרבות ברזל

פעולה בקרוב: פינוי אוכלוסיה ברפיח

התחברות