בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

המשחק הגדול בקריירה של אבדיה – עד כה

דני אבדיה. ויקיפדיה.
דני אבדיה, השחקן הישראלי היחיד ב-NBA, ממשיך לשבור שיאים ולהביא גאווה לישראל; הדבר אמנם לא עוזר בעת זו לקבוצתו, אך כן לעתידו.

הנציג שלנו ב-NBA – ליגת הכדורסל האמריקאית החזקה והנחשבת בעולם – עושה זאת, ובגדול: במשחק שהתחולל אתמול (רביעי) בלילה קבע דני אבדיה שיא קריירה חדש עם 43 נק' במשחק של קבוצתו, וושינגטון ויזארדס, מול הניו-אורלינס פליקנס. בנוסף, אבדיה שיחק במשך כל 40 דקות המשחק, תפס 15 (!) ריבאונדים ומסר ל-3 אסיסטים. הדבר הפך אותו לשחקן הבולט במשחק, אף יותר מאשר יריבו זאיון ויליאמסון, אשר קלע 36 נק' עבור הפליקנס ותרם לניצחונם הסופי, 133-126. ויליאמסון, כזכור נבחר במקום הראשון בדראפט 2019 – ואבדיה במקום התשיעי בדראפט 2020.

זהו כבר המשחק ה-7 מתוך ה-8 האחרונים בהם קולע אבדיה מספר דו-ספרתי של נקודות, דבר המייצב אותו כאחד השחקנים החזקים והדומיננטים בקבוצתו. הבעיה – למרות ביצועי השיא של אבדיה, הקבוצה ממשיכה להפסיד. וושינגטון ניצחה רק 3 משחקים מאז תחילת שנת 2024, ומאזנה נמצא על 45-9 – השני הכי גרוע בליגה. כלומר, לעת עתה אין מה לחלום על הישראלי הראשון בפלייאוף, וודאי שלא על אליפות. אך העתיד צופה טובות, שכן כרגע רץ שמו של אבדיה בקרב מאמנים ובוחנים ברחבי קבוצות ה-NBA, אשר מזהים סוף-סוף את הפוטנציאל האדיר שלו כשחקן; כך שהכיוונים כרגע נראים כמו מעבר קבוצה בזמן לא רב, לקבוצה חזקה ודומיננטית יותר – או הישארות בויזארדס למשך תקופה, בה יהפוך אבדיה לשחקן המרכזי כאשר קבוצה חדשה תיבנה סביבו, דבר אשר יקנה לו עוצמה רבה בטווח הארוך.

דני אבדיה הוא הישראלי היחיד המשחק כיום ב-NBA (אם כי לים מדר יש פוטנציאל להצטרף אליו בעתיד הקרוב), ומייצג אוצנו נאמנה; כשחקנה של נבחרת ישראל הוא מעולם לא התכחש לארצו, והביע בה תמיכה חזקה וממשוכת בעת מאתגרת זו. בשיא שלו הלילה קיבע עצמו אבדיה בהיכל התהילה הישראלי, עם עקיפת שיאו של עומרי כספי; והטוב ביותר – הוא רק בן 23. שנים רבות וטובות של כדורסל כחול-לבן בארץ הכחול-לבן-אדום מחכות לנו.

לתגובות – [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | פוליטיקה

מכריזים בזאת: מיזם הקראת מגילת העצמאות

בעולם | חדשות בקטנה | תרבות ובידור

הלילה: ישראל בחצי גמר האירוויזיון

חדשות בקטנה | מבט חיובי | תרבות ובידור

טקס המשואות התשפ"ד – נחשפו כל תריסר המשיאים

מהשבוע האחרון

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: הצבא של בר-לב

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: אשת הברזל

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: קרב ים האלמוגים

חדשות | יזכור

יום השואה התשפ"ד: 3 נקודות אור

התחברות