בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

גאווה לאומית: 3 מחקרים סביבתיים פורצי דרך זכו בפרס האקלים השנתי

קרדיט תמונה: pexels

קק"ל וJNF קנדה העניקו את פרס האקלים השנתי בשווי מיליון דולר לשלושה מחקרים פורצי דרך של מדענים ישראליים בתחומי אנרגיה מתחדשת וצמצום פליטת גזי החממה לטיפול במשבר האקלים הגלובלי.

בפרס הראשון זכה פרופ' מני שלום מאוניברסיטת בן גוריון. מחקרו עסק בתחום סוללות אבץ-אוויר במחקר פותחו סוללות אבץ אוויר נטענות בעלות ייעילות אנרגטית ועמידות גבוהות, כחלופה לסוללות הליטיום הקלאסיות שמזהמות את הסביבה, הן בהליך יצורן והן לאחר הטמנתן.

בפרס השני סכה פרופ' בריאן רוזן מאוניברסיטת תל אביב. מחקרו עסק בפיתוח שיטה יעילה לייצור אמוניה ירוקה. היא יכולה להוות אנרגיה וביטחון תזונתי ולשמש לייצור מיימן ירוק כמקור דלק נקי ומשמעותי להפקת חשמל ולטובת יישומים שונים.

ובפרס השלישי זכו פרופ' שני בארת' ופרופ' יחזקאל קשי מהטכניון. הם חקרו שימוש בציאנו בקטריה כחומר הדבקה לבנייה ירוקה. הם פיתחו טכנולוגיה לשימוש בציאנו בקטריה במלט בנייה. באמצעות חומר זה הבניין יספח פחמן דו חמצני במקביל להפחתת פליטת גזי החממה בהליך ייצור המלט.

הפרס מוענק מזה שנתיים ברציפות, למעשה זהו התמריץ הכספי הגדול מסוגו בישראל שיכול להינתן למחקרים מדעיים. וכל זה כדי לקדם ולעודד את המחקר האקדמי בישראל לטובת מציאת פתרונות מדעיים לטיפול במשבר האקלים הגלובלי, נושא ראשון בחשיבותו.

המענק הכספי לצד ההכרה הרחבה במחקרים, יאפשרו לזרז פיתוח ולהשפיע בצורה משמעותית על הפחתת פליטת גזי החממה ויצירת שינוי אקלימי לטובת כלל האנושות.

ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל: "השנה הוגשו הצעות ברמה גבוהה ביותר שנבחנו על ידי ועדת שיפוט מטעם קק"ל, שכללה מדענים בכירים בתחומים הרלוונטיים מגופי אקדמיה ומחקר". לדבריו, "למחקרים הזוכים בפרס האקלים יש פוטנציאל להשפיע משמעותית על הורדת ריכוז גזי הפחמן באטמוספירה באמצעות מעבר לאנרגיות מתחדשות והפחתת פליטת גזי החממה או לכידת הפחמן באמצעים טבעיים או מלאכותיים".

גלית לוי, העומדת בראש Climate Solution Prize ב-JNF -קנדה:
"מחקרים אלה נוגעים בכמה מהאתגרים הדחופים ביותר איתם מתמודד העולם סביב משבר האקלים. המובילות הטכנולוגית של ישראל בכל הקשור להתפלה, אגריטק, מכוניות אוטונומיות, טיפול בפסולת, תחבורה ירוקה ואנרגיה מתחדשת – כל אלה מבססים את ישראל כמוקד מחקר ופיתוח במגוון רחב של תחומי טכנולוגיה ירוקה. פרס האקלים יסייע לתמוך ולקדם את המעמד המוביל של ישראל בתחום וכך להיות חלק מהמאבק הגלובלי בהשפעות משבר האקלים המשפיעים ישירות על איכות חייהם של מיליארדי איש בעולם ופוגעים באינטרסים הלאומיים של מדינות".

ג'ף הארט, יו"ר ה-Climate Solution Prize: "בחודשים האחרונים קיבלנו עשרות מועמדויות מצד חוקרים במוסדות המחקר המובילים בישראל שהתחרו על הפרס של JNF – קנדה יחד עם שותפינו – קק"ל ו – Start-Up Nation Central. פעם נוספת נוכחנו בחזון ובהשראה של הקהילה המדעית בישראל והחידושים יוצאי הדופן בתחומי ClimateTech שונים ואנו מברכים את שלושת הזוכים על הישגיהם המדעיים".

נתוני Startup Nation Central מעידים כי יש היום בישראל יותר מ-850 חברות סטארט-אפ בתחום הקיימות. הן הופכות את ישראל למעצמה בזירה הגלובלית ומבססים אותה בראש המדינות המובילות במאבק במשבר האקלים.

מילארדים של דולרים מושקעים כיום בפיתוחים טכנולוגים בתחום ופועלה של ישראל בתחום מהווה מנוע צמיחה חשוב. Startup Nation Central תעניק מענקי תמיכה בהיקף כולל של מיליון דולר ליזמים וחברות סטארט-אפ מבטיחות בתחומי ה – ClimateTech בחודש הבא.

 

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

שר הביטחון ביקר בגבול הצפון, לאחר חילופי אש

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כניעת גרמניה הנאצית

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

שתי מנהרות טרור נוטרלו ברצועת עזה

מהשבוע האחרון

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: מנהרת התעלה

ביטחון | חדשות בקטנה | מבט חיובי

הגדוד שלא הוקם: סוכלה התארגנות טרור בקלקיליה

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

מבצע בשומרון: חיסול רוצחי אלחנן קליין

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: אשת הברזל

התחברות