בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

ככסף וכמטמונים: ספרו החדש של הרב טל

ספירת העומר, מתקרבת אלינו בצעדי ענק. בחלק מהבתים, יחד עם ההכנות לפורים, אפשר כבר להריח את ריחות הניקיון והאקונומיקה שמאפיינים את השבועות שלפני פסח. ועם הפסח, מגיעה גם ספירת העומר – ההכנה למתן תורה.

בדרך כלל שמדברים על ספירת העומר, עולה באופן אוטומטי תחושת כבדות ושאלות שקשורות להלכות אבלות. מה מותר ומה אסור. האם אפשר ללכת לבריכה? ומה עם טיול בחיק הטבע?

אבל מה עם עצם הספירה וההתכוננות למתן תורה שהיא נושאת בחובה? מה עושים בימי הספירה עצמם ומה הערך שיש בלספור כל יום ויום? למה זה כל כך חשוב, ועל מה כל הרעש הזה?

הדבר הזה, הציק לכמה מתלמידי ישיבת מעלות, והם פנו לאחד מן הרמי"ם בישיבה, הר' טל חיימוביץ בבקשה לערוך שיעור בנושא. במשך ימי ספירת העומר, הועבר שיעור על ידי הר' טל, במשך כ-5 דקות יום ביומו. "כשהתחלתי את השיעור, הצבתי אתגר לעצמי. אתגר די יחודי אני חייב לציין, למרות שלא ידעתי איך הוא יתקדם".

"האתגר היה לחבר ולמצוא את העבודה היומית שיש בכל יום ויום מימי הספירה, אבל באופן כזה שכל מרכיבי הספירה יבואו לידי ביטוי". כשאני תוהה מה הכוונה למרכיבי הספירה, מסביר הרב. "אם תפתחו את הסידור בספירת העומר תראו שיש שם כמה וכמה סימנים שנראים בעין רגילה קצת כקשקוש אקראי חס ושלום. למשל חוץ מימי הספירה, יום אחד, יום שני לעומר, מופיעה גם הספירה של היום. כלומר בשבוע החסד, יש שבעה ימים, ואלו מצוינים גם על ידי הספירות: יום ראשון – חסד שבחסד, יום שני גבורה שבחסד, יום שלישי תפארת שבחסד, וכן הלאה".

"אוקיי זה אני מכיר", אני מציין, "אבל מה עוד?" "ובכן יש שם גם אותיות ממזמור למנצח, למשל ביום אחד יש את האות י' וביום שני את האות ש' וכו'. אלו הכל אותיות מתוך מ"ט האותיות של הפסוק החמישי של מזמור למנצח בנגינות שאנחנו אומרים לאחר הספירה. נוסף לכך יש גם מילה מתוך שם בן מ"ב שיש באנא בכח".

"האתגר " מסביר הרב, "הוא למצוא את הקשר, שנראה מקרי בהחלט, בין כל החלקים האלו, ועל ידי כך לעלות באופן מדויק על העבודה המיוחדת שיש לעשות כל יום מימי הספירה".

"אז בעצם זה ספר למקובלים" אני מבין. "למעשה" הרב עונה "לא, ממש לא. הוא מתאים לכל אחד, וגם נכתב בצורה כזו, בהירה ופשוטה". "אנחנו מסבירים כל דבר באופן בהיר וברור, וגם הקדמנו מבוא קצר כדי להבין מה הם הספירות, כך שכל אחד ממש יכול ללמוד בנחת ולהבין".

הרב טל חיימוביץ

"נשמע מעניין" , אני מסכם. "אכן, כן", הוא מסכים, ומוסיף בהתלהבות "האמת שכשלומדים את החיבור בין כל המרכיבים נפגשים בהתפעמות עם נפלאות התורה, ועד כמה הכל מוברג אחד לשני באופן מדהים, למרות שהחיבורים נראים מקריים בהחלט!".

איך אפשר לרכוש את הספר?

ובכן אפשר דרך ביט למספר 0527202633. חלוקת הספרים בנקודות מכירה – ירושלים, רמת גן, מעלות, רחובות.

לפרטים: 0527202633

 

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | פוליטיקה

מכריזים בזאת: מיזם הקראת מגילת העצמאות

בעולם | חדשות בקטנה | תרבות ובידור

הלילה: ישראל בחצי גמר האירוויזיון

חדשות בקטנה | מבט חיובי | תרבות ובידור

טקס המשואות התשפ"ד – נחשפו כל תריסר המשיאים

מהשבוע האחרון

חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

הממשלה אישרה צו לסגירת משרד אל-ג'זירה בארץ

ביטחון | חדשות | חרבות ברזל

פריצות דרך במו"מ וברפיח

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: פרשיית ווטרגייט

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: קרב ים האלמוגים

התחברות