בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

"שינוי משמעותי במערכת": סוכם מתווה קיצור המשמרות למתמחים

freepik
ההסתדרות הרפואית אישרה היום (רביעי) את ההסכם. שר הבריאות ארבל: "המתווה מבטא את המחויבות של משרד הבריאות הן לרופאים והן למטופלים".

מזכירות ההסתדרות הרפואית אישרה פה אחד את ההסכם שגובש אתמול (שלישי) בין ההסתדרות הרפואית בראשות פרופ' ציון חגי ובין הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין.
ההסכמות הגיעו לאחר מסע ומתן ממושך בין משרד הממונה על השכר לבין ההסתדרות הרפואית, ד"ר ניצן עטיה ויו"ר ארגון המתמחים.

בין היתר, משמעות ההסכם היא תשלום של 300 אחוזים על "תורנות רבע" משלימה של 4 שעות. ההסכם יחתם באופן סופי בקרוב.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "אני שמח על כך שהצלחנו להגיע הלילה להסכמות עם ההסתדרות הרפואית שיביאו ליישום המתווה בצורה אחראית, תוך מענה הן למתמחים והמתמחות והן לשירות לציבור. מתווה קיצור התורנויות בבתי החולים בפריפריה הוא בשורה גדולה וחשובה לרופאים והרופאות ולמערכת הבריאות. אני מודה לממונה על השכר אפי מלכין וצוותו על העבודה המאומצת ולשותפים בהסתדרות הרפואית על שיתוף הפעולה".

פרופ' ציון חגי: "אפשר לברך על מהלך היסטורי שיוצא לדרך. מיום כניסתי לתפקיד היה זה יעד ברור, אולם התנאי לכך תמיד היה שמירה על תנאי השכר של הרופאים ועל איכות הטיפול הרפואי. אני רוצה להודות להנהגת הר"י וליו"ר ארגון המתמחים ד"ר ניצן עטיה על שיתוף הפעולה המלא ועל תרומתם להצלחת המשא ומתן לקיצור משך התורנות ומאידך שימור יכולת ההשתכרות. אנחנו יוצאים לדרך חדשה בזהירות ובדאגה רבה בשל המחסור ברופאים בארץ. אנו נעקוב בדריכות אחר היישום ועל כך שעקרונותיו לא יפגעו."

שר הבריאות משה ארבל: "מתווה קיצור שעות העבודה של המתמחים יביא לשינוי משמעותי במערכת הבריאות. המתווה מבטא את המחויבות של משרד הבריאות הן לרופאים והן למטופלים. הבחירה להתחיל את קיצור השעות דווקא בפריפריה נובעת מתוך ראייה של עדיפות לאומית. מלבד השיפור בתנאי עבודתם של הרופאים התורנים, המתווה צפוי לשפר את איכות השירות הניתן למטופלים בפריפריה. אני מודה לכל השותפים שסייעו להביא לתחילתו של המתווה ולהוצאתו לפועל".

ד"ר ספי מנדלוביץ, משנה למנכ"ל משרד הבריאות: "כרופא שעובד שנים רבות במערכת הבריאות אני נפגש יום יום עם מתמחים המשוועים לשינוי זה. אני שמח ומתרגש שהצלחנו, בכוחות משותפים, להביא לשינוי. זוהי אמירה של כלל המערכת הרואה את האדם שמאחורי הרופא, ודואגת לשלומם ולרווחתם של הרופאות והרופאים. אנחנו בתחילתה של הדרך ונחושים להוביל לשינוי באחריות ובשיתוף פעולה".

לתגובות: [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: ואסקו דה גמה

ביטחון | חדשות בקטנה

המשך הקרבות ברצועה: מבצעים מוצלחים, שלושה לוחמים נהרגו

בעולם | חדשות | חרבות ברזל

נשיא איראן, ראיסי, היה מעורב בתאונת מסוק

מהשבוע האחרון

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

ארבעה חטופים הושבו לקבורה, במבצע מיוחד

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

תקרית קשה בסמטאות ג'באליה

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

התחברות