בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

החורף כאן: הכירו את "מתן פתרונות חימום"

לכבוד החורף שהגיע, החלטנו לבדוק מהם אמצעי החימום המומלצים כיום.

נפגשנו לשיחה עם מר מתן לבנוני, בעליה של חברת "מתן פתרונות חימום" המתמחה בחימום לבתים פרטיים ולמוסדות כדי לשמוע ממנו איך נכון לחמם היום.
"אני תמיד אומר שבקיץ, עדיף להתארח בשפלה ובחורף בהרים" אומר מתן ומחייך.
אנשי השפלה מאורגנים בכל הנוגע לקירור הבית , כי במזג האויר השורר שם בקיץ , זו לא אופציה לחיות בלי מערכת מיזוג איכותית.
לעומתם, אצלנו, באזור ההרים, החורף הוא חורף ומערכת חימום איכותי היא לא פינוק אלא הכרח ולכן, האירוח בישובי ההר , בבית שדייריו התאימו אותו לתנאי מזג האויר, יהיה ביתי, נעים וחם.

אז למי שלא התארגן בזמן הבניה..קיימים כמובן כל אמצעי החימום הפשוטים כגון , רדיאטורים ומפיצי חום למיניהם. הם נראים קטנים ותמימים אך למעשה צריכת החשמל להם גבוהה.
ישנה נישת הקמינים- אלה המחממים באמצעות עצי הסקה, הם בעיקר רומנטיים אך דורשים תחזוקה גבוהה ומשוגע לדבר שיתעסק עם העצים והפיח. הקמינים המופעלים באמצעות סולר או גז, מחממים בעלות גבוהה מאד ופחות יעילה , כששאתה קרוב לקמין, יהיה לך חם עד חם מאד וככל שתתרחק ממקור החום, תתקרר.
החימום הרווח היום בהרבה מאד בתים הוא על ידי מזגנים, זהו אמצעי חימום זול , גם בהתקנה וגם בהפעלה החדשית והוא כמובן נותן גם את האפשרות לקרר בימי הקיץ.עבור מי שמסתדר עם אופן החימום הזה, זו תהיה השיטה המומלצת אולם הרבה מאד אנשים אינם אוהבים את החימום שמספק המזגן מפני שהוא מייבש את האויר של הבית, דבר שעלול לגרם לכאבי ראש, ליובש בריריות ובעיניים .
לעומת החימום במזגן, שמחמם את אויר הבית , יש מערכות חימום המחממות מסה, הפולטת חום לחלל, דוגמת רדיאטורים וחימום תת רצפתי. אלה מערכות המספקות חום אחר לגמרי. הן אינן שורפות את האוויר ולכן לא מייבשות אותו. החום נשמר ונספג בקירות והבית מתחמם באופן יסודי . עד לפני מס' שנים נהגנו לחמם את המערכות האלה באמצעות תנורי גז או סולר אבל עליית המחירים המטורפת שחווינו גרמה לכך שבהרבה בתים מותקנת מערכת כזאת אבל הפסיקו לחמם בה.
מה שאתה מתאר נשמע נהדר אבל לא רלוונטי.
בשנים האחרונות נכנסו לשוק משאבות החום המאפשרות לחזור ולהנות ממערכות ההסקה, בעלות של מזגן.
משאבת חום הוא בעצם מנוע, הפועל בצורה מאד דומה למזגן אך במקום לחמם אויר הוא מחמם מים. אנחנו מחברים אותו למערכת ההסקה והיא חוזרת לחיים. היא חוזרת לעבוד כמו בעבר אך ברבע מהעלות. קיימים סוגים רבים של משאבות חום וחברות רבות שמייבאות כיום מחו"ל. חשוב מאד לשים לב שאתם קונים משאבת חום מספיק חזקה שתתן עבודה גם בימים הכי קרים של החרף ולא תקפא, מחברה טובה שתתן גב ושירות לאורך שנים.
לסיום, מה לדעתך הסימן שהגיע הזמן לחמם?
כמובן, כל אחד ותחושתו. הטמפרטורה בבית תלויה מאד באיכות הבידוד , במפנה הבית ובכמות אנרגית השמש החודרת אליו, בחשיפה של לרוח ועוד. אנחנו ממליצים להתחיל לבדוק את אמצעי החימום כשמתחילה השלכת וכשהציפורים מתחילות לנדוד. הפעלה רצופה, כשטמפרטורת הבית יורדת מתחת ל 20 מעלות.

 לחצו כאן ועקבו אחרינו בפייסבוק

בקרו באתר שלנו: www.matanlev.co.il

מוזמנים לצפות בסרטונים שלנו: 

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

מהשבוע האחרון

חדשות | פוליטיקה

חוק הגיוס: הוצע חוק חדש-ישן

בעולם | חדשות בקטנה | מבט חיובי

ממשלה חדשה בהולנד: קו פרו-ישראלי

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

ארבעה חטופים הושבו לקבורה, במבצע מיוחד

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

תקרית קשה בסמטאות ג'באליה

התחברות