בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

אל על בהישגים: רבעון מוצלח ביותר לחברת התעופה הישראלית

ויקפדיה.
חברת התעופה אל על פרסמה בסוף השבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של 2023. אל על עברה שנים של קשיים שונים, וכעת נראה כי חברת התעופה מצליחה סוף סוף להמריא לעבר אופק חיובי.

החברה מציינת למעשה 20 שנה להנפקתה בבורסה ומסכמת את הרבעון השני הרווחי ביותר של החברה: הרבעון השני של 2023 הסתכם ברווח תפעולי של 90 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2022, וברווח לפני מס של כ־59 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של כ־17 מיליון דולר – עם כושר ייצור של 87% בלבד.

במקביל נרשמת מגמת התייצבות בהכנסות של כ־630 מיליון דולר לרבעון, קצב מכירות בהלימה עם התוכנית האסטרטגית של החברה הצופה הכנסות של למעלה מ־2.4 מיליארד לשנת 2023 תוך שמירה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה.

בנוסף, אל על הציגה לאחר תקופה ארוכה תוכנית עסקית למשך חמש שנים שמציבה יעדים פיננסיים באופן מדורג עד לשנת 2028, בהמשך לתוכנית האסטרטגית מתחילת השנה:

התוכנית העסקית מתבססת על ארבעה שלבים: השגת רווחיות ויציבות פיננסית לאורך זמן, חיזוק מבנה ההון ומעבר להון עצמי חיובי, שימור ההתייעלות התפעולית, וחיזוק יתרות מזומנים שוטפות לצמיחה והתפתחות.

עיקרי התוצאות לרבעון השני לשנת 2023:

רווח לפני מס הסתכם ב־58.8 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של 16.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2022, ורווח לפני מס של 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2019.

הרווח התפעולי הסתכם במספר שיא של 90 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב־2022, ו־20 מיליון דולר ב־2019.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ־630 מיליון דולר, לעומת 516 מיליון דולר ב־2022; ו־584 ברבעון השני ב־2019.

EBITDAR של כ־163 מיליון דולר אל מול 65 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב־2022, ואל מול 99 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב־2019.

המכירות ברבעון הסתכמו ב־674 מיליון דולר, ומעידות על המשך מגמת ההתייצבות וקצב מכירות של 2.4 מיליארד ל־2023.

דינה בן־טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "לאחר רבעון ראשון מוצלח שהיווה נקודת פתיחה טובה, אנו שמחים להציג תוצאות שיא לרבעון השני אשר הסתיים כרבעון השני המוצלח ביותר של החברה מאז הנפקתה. יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית.

"עשינו מהלכים גדולים ברבעון האחרון, ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה־SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה־777, ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה־16. אני גאה להציג לראשונה תוכנית עסקית חמש־שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התוכנית האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתוכנית הזו ובטוחה שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו".

לתגובות: [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: ואסקו דה גמה

ביטחון | חדשות בקטנה

המשך הקרבות ברצועה: מבצעים מוצלחים, שלושה לוחמים נהרגו

בעולם | חדשות | חרבות ברזל

נשיא איראן, ראיסי, היה מעורב בתאונת מסוק

מהשבוע האחרון

חדשות | פוליטיקה

חוק הגיוס: הוצע חוק חדש-ישן

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

אלעד פינגרהוט ז"ל: סיוע עד הסוף

ביטחון | חדשות | חרבות ברזל

פעילות בכל הזירות: סוכלה הברחה מגבול ירדן

חדשות | מבט חיובי

יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

התחברות