בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

בקרוב: הסכמה רחבה לסגור את אל ג'זירה בישראל

צילום מסך: אל-ג'זירה

שר התקשורת והיועצת המשפטית לממשלה הגיעו להסכמים בנושא סגירת משרדי רשת השידור בארץ. ימים ספורים לאחר ששר התקשורת הניח בקשה זו.

לא המון זמן אחרי שהקבינט המדיני-ביטחוני דן בבקשת שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את משרדי רשת השידור הערבית אל ג'זירה בישראל – היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ושר התקשורת מסכימים בנושא ובקרוב הדבר יעלה לאישור הממשלה ביום ראשון.

היועצת המשפטית לממשלה התגמשה והחליטה לוותר על התנאי לפיו אי-אישור של שופט את ההצעה תוך שלושה ימים – יוביל לביטולה המיידי. כעת הגורמים עוברים על הפרטים האחרונים של ההסכמות והצעד קרוב מתמיד. גם גורמי הביטחון צפויים לצרף חוות דעת עדכניות בנושא.

הכל התחיל לפני מספר ימים עם פרוץ המלחמה כאשר השר קרעי הניח על שולחן הקבינט תקנות לשעת חירום שיאפשרו את סגירת משרדי אל ג'זירה בנימוק ששידוריה מישראל פוגעים בביטחון המדינה ומהווים הסתה לאלימות.

רשת השידור מחזיקה בישראל כ 30 עובדים, כשרובם אזרחים ישראלים וחלקם אזרחי קטאר, והיא משדרת באנגלית ובערבית.

על פי התוכנית של משרד התקשורת, אם הבקשה תאושר – פקחים של משרד התקשורת ושוטרים יסגרו את משרדי אל ג'זירה, יחרימו את המצלמות וכל מה שרלוונטי לשידור. ברמה הרגולטורית ערוציה יוסרו מיידית מ-HOT ו-yes. אף אחד מעובדי אל ג'זירה לא ייעצר, אם כי ישנה כוונה ברורה לשלול את תעודות העיתונאי של עובדיה. לא ברור אם ישנה כוונה לגרש מהארץ את העובדים הקטארים של התחנה.

לפני הדיון בקבינט, ההצעה של קרעי עברה בחינה של כל גורמי הביטחון ובכלל זה המוסד, השב"כ, צה"ל והיועצת המשפטית לממשלה. גורמי הבטחון הביעו תמיכה גורפת במהלך. רק השב"כ טען שיש קושי להוכיח פגיעה ישירה בביטחון המדינה ולפיכך יהיה קשה להוביל את המהלך.

משרד המשפטים מסר מוקדם יותר השבוע כי הטענה לפיה הייעוץ המשפטי מעכב תקנות שעת חירום ביחס לאפשרות סגירת משרדי אל ג'זירה היא חסרת בסיס. "רק היום בשעות הצהריים התקבלו חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין, ובהמשך הנחה הדרג המדיני לקיים דיון בקבינט מחר. הייעוץ המשפטי לממשלה יציג בפני הקבינט נוסח תקנות שעת חירום לאישור". להערכת גורמים משפטיים התקנות יעברו את מבחן בג"צ.

לאחר פרסום הדברים, אל ג'זירה יצאה נגד התקנות לשעת חירום שיאפשרו את סגירת משרדיה בישראל. בהודעה שנמסרה ל-ynet על ידי מנהל הרשת הטלוויזיונית בירושלים, וליד אלעומרי, נאמר כי "ישראל מאשימה אותנו במה שאנחנו לא. מאז תחילת המלחמה שידרנו בשידור ישיר את כל מסיבות העיתונאים של נתניהו, גלנט והרמטכ"ל בתרגום סימולטני. על המסך שלנו התארחו דוברי צה"ל, דניאל הגרי ואביחי אדרעי, וכן דובר משרד החוץ וגם דני דנון ואפילו מרדכי קידר. התמונות שאנו משדרים הן אותן תמונות שישראל משדרת – ובכלל זה כל הערוצים הישראליים, וגם ההצהרות הצבאיות. מעולם לא פעלנו נגד הצנזורה ואנו מקפידים להתכתב עם הצבא".

לתגובות: [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | מבט חיובי | ספורט

מכבי תל-אביב זכתה באליפות המדינה בכדורגל

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: ואסקו דה גמה

ביטחון | חדשות בקטנה

המשך הקרבות ברצועה: מבצעים מוצלחים, שלושה לוחמים נהרגו

מהשבוע האחרון

בעולם | חדשות | חרבות ברזל

נשיא איראן, ראיסי, היה מעורב בתאונת מסוק

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: עצמאות ישראל

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל | מבט חיובי

חיסול במתקפה משולבת בצידון

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

אלעד פינגרהוט ז"ל: סיוע עד הסוף

התחברות