בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

אומץ החטופה והניצחון במערכה ההסברתית

ויקיפדיה, Nizzan Cohen
עמית סוסנה, שהייתה חטופה ברצועה במשך חודש וחצי, הפיצה בעולם באומץ את עדותה בדבר התעללויות שעברה בשבי החמאס.

בחודשים שמאז מתקפת חמאס בשמחת-תורה מתנהלת מערכה הסברתית והיסטורית קשה בדבר האשמת המחבלים התוקפים באלימות מינית נגד קורבנות ישראליים, ובפרט ישראליות. הבעיה נובעת מכך שרוב הקורבנות כבר אינם בין החיים, וזירות האירוע היו שדות קרב אשר נשתנו באופן תדיר, כך שראיות כמעט ולא נותרו; ניתן לסמוך רק על עדויות ראיה ושמיעה מפי ניצולים ולוחמים. עבור רובנו מדובר בהוכחות מספקות, ותחקירים רבים בדבר פשעי חמאס פורסמו בעולם; אך כמובן שאויבי ישראל נוטים לבטל את ההאשמות, או לעשות כמיטב יכולתם כדי להפריכם. דוגמה לכך ניתן היה למצוא רק שלשום, כאשר עיתון בינלאומי פרסם תחקיר אודות צילום מה-7 באוקטובר אשר לכאורה מפריך עדות בדבר אלימות מינית שנתן פרמדיק באחת הזירות.

אך אתמול יצאה עמית סוסנה, שהיתה חטופה בידי חמאס למשך חודש וחצי ושוחררה במסגרת עסקת השבויים האחרונה, אל האור: בראיון מקיף שהעניקה ל'ניו-יורק טיימס' סיפרה סוסנה באומץ על ההתעללות המינית שעברה מידי שוביה בזמן החזקתה בעזה. לא נפרט אודות פרטי העדות, וכל המעוניין לקרוא את כל עלילותיה של עמית מוזמן לחפש אותם ברשת; אך נדגיש כי הם מצביעים באופן חד משמעי על כך שחטופינו שברצועה עוברים טרור פסיכולוגי, פיזי ומיני, ומבהירים את הצורך שבשחרורם ובהשבתם לישראל בהקדם. כדברי תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל: "זוהי חובה מוסרית שלנו ושל העולם כולו, והיא לא מתערערת ולא נשכחת ולו לרגע אחד."

אין ספק שמדובר בעיוות קשה בעולמנו הנוכחי, בו מאות הרוגים ונרצחים מתגמדים תודעתית לעומת מקרה אונס או אלימות מינית אחת. אך אלו הם פני הזירה הבינלאומית, וזו המציאות בה עלינו לשחק; מוקדם יותר השבוע הצליחה ישראל להפריך האשמת שקר של רשת אל-ג'זירה בדבר אלימות מינית של חיילי צה"ל במהלך הפעולות בביה"ח שיפא, וכעת, בזכות אומץ ליבה של סוסנה, הצליחה ישראל להוכיח באופן סופי את האלימות המינית הממוסדת של חמאס נגד ישראל. מטרתנו צודקת, האויב יובס; הניצחון יהיה עמנו.

לתגובות – [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

מהשבוע האחרון

חדשות | מבט חיובי

יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בעולם | חדשות בקטנה | מבט חיובי

ממשלה חדשה בהולנד: קו פרו-ישראלי

חדשות | פוליטיקה

חוק הגיוס: הוצע חוק חדש-ישן

חדשות בקטנה | חרבות בקטנה | מבט חיובי

"בשביל אח עושים את הכל:" נאומו של זוכה פרס ישראל

התחברות