בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

החזירה עטרה ליושנה: קק"ל קיימה אירוע נטיעות חגיגי עם מפונים בשיתוף עיריית ירושלים

קרדיט תמונה: pexels

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי, וראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נטעו עצים יחד לכבוד ט"ו בשבט עם כ-250 תלמידי העיר ותלמידים שפונו מבתיהם במלחמה, בפארק האזבסטונים שבשכונת קריית יובל בעיר.

התלמידים השתתפו באירוע, נטעו נטיעות והשתתפו במספר תחנות הפעלה שכללו בין היתר הכנת אדניות אישיות, עמדת יצירה, ניידות חינוכיות בהובלת מדריכי החטיבה לחינוך ולקהילה של קק"ל ועוד.

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי, מדגישה את חשיבות האירוע – דווקא עכשיו:

"המשכנו את המסורת הציונית ארוכת השנים שהשתרשה בארץ ישראל: נטיעות עם תלמידי ישראל. את המסורת הזו יזמו מחנכי היישוב היהודי עוד הרבה לפני קום המדינה. הסתדרות המורים וקרן קימת לישראל מיסדו מנהג זה והעניקו לו מימד חינוכי על ידי כך ששיתפו את הילדים, הלכה למעשה, בפיתוח הארץ וכך חיזקו את שייכותם לארץ ישראל. אין מרגש מלראות ילדים ונוער נוטעים יחד. מתחברים לארץ ומכים שורש. השנה, אנו מציינים את ט"ו בשבט בצל מלחמת 'חרבות ברזל'. עשינו זאת יחד עם תלמידים רבים שבין לילה נאלצו להתפנות מבתיהם והגיעו לירושלים שעטפה אותם באהבה. דווקא עכשיו בזמן המלחמה הנטיעות מקבלות משמעות של צמיחה מחדש, של תקווה ומעבירות מסר חשוב ומחזק – אנחנו כאן, נטועים בשורשים חזקים ואיתנים וגם רוחות חזקות לא יצליחו לעקור עץ יציב ואיתן. בירושלים בירתנו הנצחית אנחנו נוטעים וממשיכים ליצור חיים.

הנטיעות הן אורח חיים, הן תהליך ותהליכים לוקחים זמן. צריך התמדה, הקשבה וסבלנות, בדיוק כמו בחיים. תהליכי הצמיחה לא תמיד נראים לעין ויש עולם שלם נסתר שמתחולל. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו – אמונה בתהליך, אמונה בצדקת הדרך, גם אם היא איטית. אמונה שהטוב יגיע, שננצח את המלחמה הזאת ועוד נפריח מחדש את היישובים שנפגעו ונגדיל בהם את ההתיישבות. כמו העצים שאנו נוטעים יחד גם אנחנו נצמח כעם ונתחזק".

שר-שלום ג'רבי, מנהל החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל, סיכם את האירוע המוצלח וציין: "קיימנו את הנטיעות יחד עם תלמידים מבתי הספר בירושלים, תלמידים שפונו משדרות ונמצאים כעת בעיר. הם נטעו שתילים ובסיוע נערים ונערות בסיכון שעימם אנחנו עובדים כל השנה, גם בנו אדניות, שתלו בהן זרעים, והשתתפו בפעילויות להכרת הארץ. אין תקופה יותר משמעותית מהתקופה הזו לחיזוק הקשר הייחודי שבין עם ישראל וארץ ישראל, באמצעות נטיעת עצים ופעילויות חינוכיות מסוג זה. עד לט"ו בשבט יינטעו ברחבי הארץ רבבות עצים".

לדבריו, היה מדובר במעמד שגרם לו ולמשתתפים האחרים התרגשות רבה. "זה מרגש מאוד. התרגלנו לומר שהדור הזה הוא 'דור הסמארטפונים' ועסוק בעצמו, אבל ניכר כי יש לנו ילדים ונוער שהעם והארץ חשובים להם מאוד. ראינו את האהבה השוררת בתוך עם ישראל בימים האלה ולראות את הילדים והנוער ביחד עורר בנו התרגשות רבה ממימוש המטרות שלנו בחטיבה לחינוך ולקהילה, בנוגע לחיבור כאמור בין עם ישראל לארץ ישראל, וכן למורשת ישראל ולזהות היהודית שלנו".

ג'רבי הוסיף כי הפעילות הזו תימשך בכל רחבי הארץ, ובעיקר בקרב אוכלוסייה שפונתה מביתה עקב המלחמה. "לאורך כל המלחמה סייענו למפונים בדרכים שונות. אנחנו גם נערוך עבורם בבתי המלון בעיר וביישובים של מפונים סדרי ט"ו בשבט וכן גם בקרב חיילים ופצועים בבתי חולים כדי לגעת בכל חלקי העם, במיוחד בתקופה זו".

מאיה מועלם, תלמידת כיתה ד' בבית ספר מנשה אלישר, סיפרה על החוויה המיוחדת באירוע: "הגענו לנטוע עצים ולפעילויות יחד עם קק"ל, בגן העץ שקק"ל חידשה והשקיעה בו ממש. מאוד נהניתי מהטיול לפארק, מהנטיעה ומהסדנא להכנת אדנית מעץ. כיף לנו שיצאנו לטייל בטבע ולחגוג את החג של העצים".

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

ארבעה חטופים הושבו לקבורה, במבצע מיוחד

מהשבוע האחרון

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: נפרד ולא-שווה

ביטחון | חדשות | חיילים

"במותם ציוו": משרד הביטחון מעדכן את מניין חללי מערכות ישראל

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: הסכמי סייקס פיקו

יזכור, לב, מבט חדש

חדשות בקטנה | מבט הסטורי | מבט חיובי

יום הזיכרון: התהוות היום וההנצחה

התחברות