בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

דעה | "אנחנו מנצחים" – דוד בראון

קרדיט תמונה: דוד בראון

טור דעה מעזה, מאת דוד בראון, לוחם ומפקד במילואים.

-אנחנו מנצחים-

יום ראשון האחרון היה היום האחרון שלנו בעזה (בינתיים). יצאנו בלילה גאים בעבודה שלנו, מסופקים מההישגים ובעיקר – שמחים לחזור הביתה. למחרת כבר החלו לזרום הידיעות על אסון גדול בחאן יונס, וביום שלישי בבוקר בדרך לשיחת סיכום עם המח"ט החלו מפרסמים את שמות החללים. וכל חלל עולם ומלואו.

אלה חיינו בחודשים האחרונים. רכבת הרים של חוסר וודאות ומציאות משתנה. ימים בהם אור וחושך משמשים בערבוביא. ימים בהם אדם צריך להחליט מי הוא יותר – אדם פרטי או חייל. כי איך אפשר לשמוח מהשחרור כשחיילים אחרים עוד נהרגים ברצועה. ימים בהם השאלות הקיומית הפשוטות ביותר היא: מה יהיה אתנו? ואיך כל זה ייגמר בסוף? האם באמת אנחנו יכולים לנצח?

כמו רבים אחרים גם אני מתחיל לחוש את הצומת של החזרה ממילואים לחיים, מתחיל להתגושש עם הפער בין החזית לעורף. מנסה להרכיב תמונה כוללת מכל המאה ועשרה ימים האחרונים. שואל איך אפשר להמשיך קצת מרוח המילואים לאזרחות, לאזרחים. לעם ישראל.

והתשובה הפשוטה היא כזו: אנחנו כבר מנצחים. ובניצחון הזה צריך להאמין. כי זו הדרך היחידה. כי המשקפיים שאנחנו בוחרים להרכיב מכתיבים את תמונת המציאות שלנו. כי אחרת אין לנו סיכוי. *וכי זו האמת*.

בפשיטה האחרונה של החטיבה הרגנו למעלה מ 100 מחבלים, השמדנו למעלה 300 קנים של רקטות, חשפנו והשמדנו עשרות פירים ותוואי מנהרה, אמצעי לחימה מסוגים שונים ומאות בתים של רוצחי חמאס. וכל זה בשבוע אחד. *אנחנו מנצחים*.

באותו מפגש עם המח"ט הוא סיפר לנו על המפגש עם ראש הממשלה שבו הוא הציג לו את התכניות איך אפשר לנצח בעזה. הוא גם תיאר בהתרגשות איך תכננו את הדלקת הנרות בכיכר פלסטין כדי להחדיר רוח לחימה בחיילים. להראות להם את גודל ההישג. ואז הבנתי שמעבר לכך שיש לנו מפקדים מצוינים, ערכיים חדורי רוח לחימה ומקצוענים של ממש – יש לנו מפקדים מלאי ענווה. שמבינים את גודל האחריות. שמאפשרים יזמה ויצירתיות ואלתורים לפקודים שתחתיהם. שרואים בעצמם שליחים שלנו. שמבקשים מאתנו את הרוח להמשיך להילחם. *להאמין בניצחון*.

בקומה העליונה של אחד האיתורים שכבשנו היה אפשר לראות מעל ים המבנים של ג'באליה הצפופה את שדרות מצד אחד וארובות תחנת הכח באשקלון מצד שני. וחשבתי לעצמי, איזה מטורף זה. במקום מבקשי רעתם, מתוך עזה מתבוננים היום בתושבי הדרום לוחמים שאוהבים אותם ומגנים עליהם. *אנחנו מנצחים*.

נכון, יש לנו עוד דרך ארוכה. עד שחמאס יושמד לגמרי. עד שאחרון החטופים יחזור הביתה. עד שנשיב את הבטחון לתושבי הצפון. עד שנצליח למצוא נבחרי ציבור שראויים לאמון שלנו. עד שנמצא דרך לגשר על הפערים שעוד קיימים בינינו ולכרות ברית רחבה של כלל אזרחי ישראל. אבל בשביל זה יש רק דרך אחת: לראות את הנצחון שכבר כאן. להאמין בנצחון שעוד יגיע.

בתמונה: חבורה של מופלאים מגנים על שדרות ממערב. מנצחים את החמאס בכל רחבי עזה כבר שלושה חודשים.

קישור לפרופיל הפייסבוק של הכותב: 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100007873786353&mibextid=ZbWKwL

 

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

ביטחון | חדשות בקטנה

המשך הקרבות ברצועה: מבצעים מוצלחים, שלושה לוחמים נהרגו

בעולם | חדשות | חרבות ברזל

נשיא איראן, ראיסי, היה מעורב בתאונת מסוק

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מהשבוע האחרון

חדשות | מבט חיובי

יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בעולם | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

דיונים נוספים בהאג: "לא יעצור אותנו"

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: הסכמי סייקס פיקו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: עצמאות ישראל

התחברות