בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

תמיכה רחבה בישראל ממדינות המערב

מדינות רבות פרסמו עד כה גינויים למתקפה האיראנית והודיעו הפעם באופן חד משמעי כי הן עומדות לצד ישראל, האם זו התחלה של תפנית במערב ביחס לאיראן?

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס הערב (ראשון) לדיון במתקפת איראן על ישראל. ארדן דרש לקיים דיון חירום במועצת הביטחון לגינוי התקיפה של איראן על ישראל והכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור. "התקיפה של איראן היא הסלמה חמורה ומסוכנת ומהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי", כתב ארדן לנשיאת מועצת הביטחון.

להלן שלל הגינויים למתקפת איראן שנמסרו עד כה.

נשיא המועצה האירופית, שמסר: "חייבים להימנע ממרחץ דמים, נמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב עם שותפותינו". 

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר הלילה: "התקיפה על שטח ישראל על ידי איראן היא חסרת אחריות, אנו עומדים לצד ישראל".
צרפת מסרה: "איראן נוקטת בפעילות מערערות לעבר הסלמה צבאית".

לדברי שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון, "ההתקפות הפזיזות של איראן על ישראל רק יעוררו עוד יותר את המתיחות במזרח התיכון. ‏בריטניה קוראת למשטר האיראני להפסיק את ההסלמה החמורה הזו, שאינה באינטרס של אף אחד". לפי דיווחים, בריטניה מסייעת צבאית במאמצי היירוטים של הטילים האיראניים.

ראש ממשלת בריטניה סונאק, תקף: "איראן הראתה פעם נוספת את מטרתה – כאוס". מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש: "אני מגנה בחריפות את ההסלמה החמורה שמייצגת המתקפה רחבת היקף שפתחה הרפובליקה האסלאמית של איראן על ישראל הערב".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, אמר כי המצב במזרח התיכון מדאיג מאוד. "שלחנו מסר ברור לאיראן שעליה להימנע מלתקוף את ישראל. יש למנוע הסלמה נוספת. אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות".

גם במקסיקו גינו: "ממשלת מקסיקו מביעה דאגה עמוקה מהתקפה של איראן נגד שטח ישראל, ומההשפעה שיכולה להיות לכך על אלפי חיי אדם. מקסיקו מגנה את השימוש בכוח ביחסים בינלאומיים, וקוראת לצדדים להתאפק ולחפש פתרונות. בדרכי שלום, כדי למנוע סכסוך כללי יותר במזרח התיכון, גם מקסיקו מדגישה את החשיבות של כיבוד החוק הבינלאומי למען השלום והביטחון הבינלאומי".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב הלילה בהצהרה:

"מוקדם יותר היום, איראן – ושלוחותיה הפועלות מתימן, סוריה ועיראק – פתחו במתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל. אני מגנה את ההתקפות הללו בכל הכוח. בהנחייתי, כדי לתמוך בהגנה על ישראל, העביר צבא ארה"ב מטוסים ומשחתות הגנה
מפני טילים בליסטיים לאזור במהלך השבוע האחרון. הודות לפריסות הללו ולמיומנות יוצאת הדופן של אנשי השירות שלנו, עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל המל"טים והטילים הנכנסים.

זה עתה שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו כדי לאשר מחדש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל. אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים – שליחת מסר ברור לאויביה שהם לא יכולים לאיים ביעילות על ביטחון ישראל.

מחר, אכנס את חבריי למנהיגי G7 כדי לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן. הצוות שלי יתקשר עם עמיתיהם ברחבי האזור. ונשמור על קשר הדוק עם מנהיגי ישראל. ולמרות שלא ראינו התקפות על כוחותינו או מתקנינו היום, נישאר ערניים לכל האיומים ולא נהסס לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להגן על עמנו".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו:

"קנדה מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות המוטסות של איראן נגד ישראל. אנחנו עומדים לצד ישראל. לאחר שתמך במתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפעולות האחרונות של המשטר האיראני יערערו עוד יותר את היציבות באזור ויהפכו את השלום המתמשך לקשה יותר.

התקיפות הללו מדגימות שוב את התעלמותו של המשטר האיראני מהשלום והיציבות באזור. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה מפני התקפות אלו.

אני מקבל עדכונים שוטפים מהיועץ לביטחון לאומי ומודיעין, מרמטכ"ל ומזכירות המועצה ככל שהמצב מתפתח. אנחנו בקשר עם בעלי ברית, ונמשיך לעקוב מקרוב".

שרת החוץ הבלגית:

"בלגיה מגנה בחריפות את המתקפה של איראן על ישראל. מדובר בהסלמה גדולה וסכנה ליציבות האזורית. מתקפה זו מסכנת את האוכלוסייה ומרחיקה אותנו עוד יותר מהשלום".

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

בעולם | חדשות | חרבות בקטנה | מבט חיובי

נקבע באופן סופי: נשיא איראן ושר החוץ נספו בהתרסקות המסוק

חדשות בקטנה | מבט חיובי | ספורט

מכבי תל-אביב זכתה באליפות המדינה בכדורגל

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: ואסקו דה גמה

מהשבוע האחרון

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: המזון המהיר

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: הסכמי סייקס פיקו

ביטחון | חדשות בקטנה

המשך הקרבות ברצועה: מבצעים מוצלחים, שלושה לוחמים נהרגו

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל | מבט חיובי

חילופי אש, סיכולים ומזח: חדשות מכל הזירות

התחברות