בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

צבא העם: חיל האוויר פותח את שעריו לתלמידי תיכון מרחבי הארץ

מקור תמונה: ויקיפדיה. באדיבות:דובר צה"ל.

כ-4,000 תלמידי כיתות י"א-י"ב מרחבי הארץ ביקרו ביום שלישי השבוע בבסיסי חיל האוויר, במסגרת המיזם "לוקחים אוויר, מגביהים עוף", שנעשה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך.

במהלך היום, ביקרו בבסיסי חיל האוויר תלמידים מ-48 בתי ספר מהמנהל לחינוך התיישבותי פנימייתי, ועליית הנוער מכל רחבי הארץ, כאשר 30 מתוכם ממוקמים בפריפריה ו-18 מתוכם כפרי נוער ופנימיות.

חיל-האוויר, במשך השנים, הוביל מסורת של מיזם חילי שעיקר המהות שלו זה שיח עבודה עם החברה הישראלית, תרומה ומעורבות קהילתית, והכרות דור העתיד.
גם השנה, במטרה לחשוף, להכיר ולאחד את עולם חיל-האוויר לתלמידים שבקרוב יתגייסו, פתחו עם המיזם "לוקחים אוויר, מגביהים עוף", שמסגרתו מעל מ-4,000 תלמידי כיתות י"א-י"ב התפזרו לתשעה בסיסים שונים של החיל ונחשפו לעולם האווירי, בשיתוף פעולה מיוחד בין משרד החינוך, המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, וחיל-האוויר.

תלמידי התיכון ביקרו בבסיסים השונים, צפו במטס, פגשו באנשי החיל, נחשפו לאמצעי הלחימה והטכנולוגיה המתקדמים של חיל האוויר ושמעו על מגוון התפקידים השונים בחיל.

על ידי ההעמקה וההעצמה של השותפות בין נוער מכלל חלקי החברה הישראלית למפקדים בצה"ל, המיזם מהווה נדבך נוסף במאמצי צה"ל לחיזוק מודל צבא העם.

"חיל האוויר שמח לפתוח את שעריו לתלמידי ישראל ולהציג בפניהם את העשייה הענפה שלו", אומר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "הקשר עם הקהילה ועם בני הנוער בפרט, מייצרים עבור צה"ל ומדינת ישראל את דור העתיד של מגיניה. נמשיך להסתכל על מאמצים חינוכיים אלה כאל נכס צאן ברזל של צבא העם".

"ההבנה היא שהמשרתים בחיל-האוויר כיום באים מהחברה הישראלית ויוצאים אליה, וחשוב לנסות לחזק את הקשר הזה". מסבירה רס״ן ירוס שיגוט, ראש מדור חינוך בחיל. ״אנחנו בעצם שואפים לתהליך מתמשך. במקום לעשות אירוע אחד עצים בהיקף גדול, אנחנו מצפים שכשבסיס יארח בית-ספר מסוים, הם ימשיכו את הקשר. הם יזמינו את התלמידים לטקסי יום הזיכרון והשואה, ויחתרו לפעילויות משותפות במהלך השנים״.

"מערכת החינוך וצה"ל מהווים מרחב משמעותי לשוויון הזדמנויות וצמצום פערים", אומרת מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אילנה נולמן, "שילובם של תלמידים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בתפקידים משמעותיים בצה"ל, היא צעד חשוב בדרך למוביליות חברתית. מיזם חיל האויר מגביר בקרב תלמידינו מוטיבציה להמשיך ולשאוף גבוה, לחלום ללא גבולות ולממש ללא פחד".

"נחשפנו לנוער איכותי, מלא בלהט, אמונה וחוסן, ולסגלי חינוך והוראה מלאי שליחות וחדוות עשייה", מציינת אל"ם שרית, ראש מחלקת פרט בחיל-האוויר. "המיזם מעודד לשירות משמעותי ולתרומה למדינה כמו גם לחיבור עמוק לחברה הישראלית – צבא העם. המיזם מהווה אבן דרך בביסוס מנהיגות חינוכית ובהמשך הקשר עם בני הנוער".

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

מהשבוע האחרון

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: המזון המהיר

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: נפרד ולא-שווה

חדשות בקטנה | חרבות בקטנה | מבט חיובי

"בשביל אח עושים את הכל:" נאומו של זוכה פרס ישראל

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: מאי '68

התחברות