בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

במטרה למנוע משבר הומניטרי בגבולות: אושר תקציב לשמירת ביטחון הטסים לאומן

כניסה לקברו של רבי נחמן מברסלב. ויקיפדיה
הממשלה אישרה תקציב של 4 מיליון שקל המיועד להיערכות הגעת הנוסעים לאומן. גם השנה צפויים להגיע לאומן עשרות אלפי ישראלים, חרף המלחמה המתנהלת במדינה.

למרות שהלחימה באוקראינה נמשכת, גם השנה צפויים עשרות אלפי ישראליים להגיע לאומן לקבר רבי נחמן מברסלב. בישיבת הממשלה השבוע אושר תקציב של 4 מיליון שקל, למימון תוכנית פעולה לסיוע ולהקלת תנאי השהייה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן, אשר תגובש בשיתוף משרד החוץ שיבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות.

התוכנית כוללת בין היתר: הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות אוקראינה, נוכחות של נציגים דוברי עברית ונציגים דוברי השפה המקומית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, ביצוע פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד.

כנימוק לקבלת ההחלטה נכתב כי: "בשנה שעברה, בצל המצב באזור היה עומס חריג במעברים שהביא לקריסה בכל המעברים היבשתיים הגובלים באוקראינה. בחלק מן הגבולות שהו אלפי אזרחים ישראליים שעות ארוכות בקור ובתת-תנאים בהמתנה למעבר הגבול, תוך כדי סכנת חיים ומחסור בתנאים מינימליים ובמצב הומניטרי קשה".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי: "כדי למנוע הגעה למצב דומה ואף חמור יותר השנה, דבר שעלול לגרור זרועות שונות של מדינת ישראל לפעילות הומניטרית דחופה ולפעולות חילוץ מורכבות ויקרות – בלית ברירה; נרתם המשרד בראשות השר מאיר פרוש להצטרף לפעילות הממשלתית בכל הנוגע לתנועת ישראלים במעברי הגבול, באמצעות פעולות שונות ובהן פעולות הסברה ותיאום עם הנוסעים והקהילות, ונושאים נוספים".

במהלך הישיבה הודגש מספר פעמים כי קיימת אזהרת מסע לאוקראינה בעקבות מצב הלחימה והממשלה קוראת לציבור להימנע מלנסוע לאזורי סיכון.

השרה אורית סטרוק הייתה הקול יחיד כנגד ההחלטה ואמרה שלדעתה אומן הוא מקום מסוכן. לדבריה, בזמן שאוקראינה תחת מלחמה ומתקפות טילים, ללא מקלטים או היערכות סבירה כלשהי למיגון- אסור שממשלת ישראל תתמוך בסכנה בידיים. "יהודים יקרים, אל תיסעו לשם! אל תסכנו את חייכם! יש מספיק מקומות תפילה אחרים. שנזכה להיכתב לחיים", אמרה השרה והציעה כי יעלו את הקבר ארצה מאומן.

ראש הממשלה נתניהו הסכים עם דבריה ואמר: "זה מסוכן מאוד. אנשים צריכים לדעת שהם מסכנים את עצמם. צריך להבהיר לאזרחים את הסכנה, זלנסקי אמר לי שיש להם מקסימום יכולת לעזור במקלטים ל-11 אלף איש. מגיעים קרוב ל-40 אלף." עוד הוסיף והדגיש כי חשוב להבהיר לכל המתכננים לטוס, עד כמה זה מסוכן.

מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל, הגיב גם הוא לשרה סטרוק: "אני אומר ומדגיש את זה כל הזמן. בכל מקום שאני מתראיין אליו אני מזכיר את זה. אבל אנחנו לא יכולים להתעלם מזה שאנשים נוסעים, לטמון את הראש החול לא יעזור. צריך לראות איך עוזרים למי שבכל זאת נוסע".

כמו כן הוא אמר: "המשימה שלנו היא אחת. למנוע משבר הומניטרי בגבולות. על כן הצעת המחליטים תאפשר הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות אוקראינה, נוכחות של נציגים דוברי עברית ונציגים דוברי השפה המקומית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, ביצוע פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד".
על פי דברי השר, שבסופו של דבר משרדו הוא האחראי לדאוג לכל הנדרש, נראה כי כל זאת נעשה על מנת לאפשר את מקסימום הביטחון והאבזור הנדרש לשמירה על חיי אדם וכבודם בנוחות המרבית המתאפשרת במקום.

לתגובות:[email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

ביטחון | חדשות בקטנה

המשך הקרבות ברצועה: מבצעים מוצלחים, שלושה לוחמים נהרגו

בעולם | חדשות | חרבות ברזל

נשיא איראן, ראיסי, היה מעורב בתאונת מסוק

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מהשבוע האחרון

חדשות | פוליטיקה

חוק הגיוס: הוצע חוק חדש-ישן

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

אלעד פינגרהוט ז"ל: סיוע עד הסוף

ביטחון | חדשות | חרבות ברזל

פעילות בכל הזירות: סוכלה הברחה מגבול ירדן

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: עצמאות ישראל

התחברות