לאחר כשנתיים בהם היה שינוי בעקבות תקופת הקורונה, הוחלט ברשות האוכלוסין וההגירה לקצר את אורך הדרכון הזמני ולהחזירו לתקופה של שנה בלבד.
בעקבות הבלאגן בתקופת הקורונה, תקופה בה אנשים לא טסו והדרכונים שכבו במגירה, הוחלט ברשות האוכלוסין וההגירה על מודל של הוצאת דרכון זמני במקום עם תוקף לשנתיים קדימה. בנוסף, התמקדו בלשכות מסויימות במתן דרכונים ארוכי טווח על מנת לצמצם את הפער שנוצר.
כעת, לאחר שהמצב חזר לקדמותו, הוחלט שהחל מה-1.9 יונפקו דרכוני חירום עם תוקף לשנה אחת בלבד.
דרכוני החירום יונפקו ב-17 לשכות ובנתב״ג מינהל האוכלוסין: אילת, אשדוד, באר שבע, בני ברק, חיפה, ירושלים מזרח, ירושלים, כפר סבא, נוף הגליל, נתניה, עפולה, פתח תקוה, צפת, קריות, ראשון לציון, רמלה, תל אביב ונתב״ג.
– תוקף הדרכון יהיה לשנה אחת
– מי שבידיו דרכון שהונפק לשנתיים, התוקף יישאר לשנתיים.
– הנפקת דרכון חירום תהיה כפופה להנפקת דרכון ביומטרי במקביל
– הנפקת דרכון חירום כפופה לעמידה באחד מהקריטריונים המעודכנים בקישור
– יש לקבוע תור באחת מהלשכות המפורטות מעלה, בטרם ההגעה
– הדרכון לא יינתן במקום ומשך הנפקתו יהיה עד שבוע מיום הגשתו
– לרשות הציבור תעמוד גם לשכת רשות האוכלוסין בנתב״ג בה ניתן להוציא דרכון חירום במקום
לפרטים נוספים יש להכנס לאתר רשות האוכלוסין וההגירה
מייל לתגובות: [email protected]