בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

אלו השמות הנפוצים בישראל לשנת 2023

freepik
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני השמות בישראל לשנת 2023 של כלל האוכלוסייה בארץ ויש שם כמה נתונים מעניינים.

השם הנפוץ ביותר במגזר היהודי בקרב בנות הוא "אביגיל", שהוריד למקום השני את השם "תמר". במקום השלישי השם "איילה". השמות מאיה, נועה, שרה, יעל, אסתר, אדל וליבי היו גם הם בעשרת השמות המובילים בשנת 2022 לבנות יהודיות.

הלשכה בנוסף בדקה את פילוח השמות על פי אזורים ומצאה כי השם "אביגיל" היה הנפוץ ביותר דווקר בעיר באר שבע, "תמר" במודיעין-עלית, "מאיה" בתל אביב-יפו ו-"שרה" בביתר עלית, בית שמש, בני ברק וירושלים.

נעבור לבנים: בקרב המגזר היהודי השם "דוד" הוא הנפוץ ביותר בשנה השניה ברציפות. לאחריו מגיעים השמות "אריאל" ו-"לביא". השמות רפאל, יוסף, ארי, נועם, אורי, משה ויהודה היו גם הם בעשרת השמות המובילים בשנת 2022 לבנים יהודים.

פילוח על פי ערים: השם "דוד" היה הנפוץ ביותר בירושלים, בנתניה ובאשדוד. השם "לביא" נפוץ ביותר בחולון, באר שבע ובפתח תקווה.

הנתונים בדקו גם את השמות הפופולריים ביותר בשאר המגזרים והדתות בארץ ונמצא כי במגזר המוסלמי השם הנפוץ ביותר לבנות הוא "מרים" ולאחריו "ליאן" ו-"שאם". לבנים השם "מוחמד" הנפוץ ביותר כמובן. אולם שמו לב כי הוא נמצא במגמת ירידה והשנה פחות בנים נקראו בשם זה. לאחריו מגיעים השמות "אחמד" ו-"יוסף".

השם "מוחמד" היה הנפוץ ביותר בקרב המוסלמים בכלל הערים בהן מתגוררת אוכלוסייה מוסלמית, "יוסף" היה הנפוץ ביותר בירושלים, נצרת, רהט ותל-שבע.

נעבור השמות הנפוצים ביותר בקרב האוכלוסייה הנוצרית. נמצא כי בקרב הבנות הנוצריות השם הנפוץ ביותר הוא "מילא", בקרב הבנים השם הנפוץ ביותר הוא "ג'ורג'". בקרב האוכלוסייה הדרוזית נמצא כי השמות הפופולריים ביותר הן "איילה" לבנות ו"אדם" לבנים.

הסקר בדק גם את היחס בין השמות לבין האשכול חברתי-כלכלי ומצא כי באשכולות הנמוכים השם הפופולרי לבנים הוא "דוד" ולבנות "שרה", באשכולות הבינונים לבנים "לביא" ולבנות "מאיה" ובאשכולות הגבוהים "איתן" לבנים ו-"מאיה" לבנות.

עוד קריטריון מעניין שעל פיו נבדקו שמות הילדים – הוא על פי ארץ המוצא של הוריהם. בקרב משפחות בהן שני ההורים הם ילידי הארץ, השם הנפוץ ביותר לבנים היה "מוחמד" ולבנות "איילה". בקרב משפחות בהן אחד מההורים הוא יליד חו"ל, השם הפופולרי לבנים הוא "איתן" ולבנות "מאיה". אצל משפחות בהן שני ההורים הם ילידי חו"ל, השם הפופולרי לבנים הוא "דניאל" ולבנות "מאיה"

בנים מגזר יהודי:

דוד – 846

אריאל – 814

לביא  – 754

רפאל – 719

אורי  – 627

יהודה – 585

איתן – 574

דניאל – 544

משה – 536

נועם – 526

בנות מגזר יהודי:

אביגיל – 950

תמר   – 837

יעל    –  694

נועה  –  635

שרה –  596

ליבי –   573

אילה –  561

אדל  –  552

ליה  –  548

אלה –  528

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

מהשבוע האחרון

יזכור, לב, מבט חדש

חדשות בקטנה | מבט הסטורי | מבט חיובי

יום הזיכרון: התהוות היום וההנצחה

בעולם | חדשות בקטנה | חרבות בקטנה

דיונים נוספים בהאג: "לא יעצור אותנו"

בעולם | חדשות בקטנה | מבט חיובי

ממשלה חדשה בהולנד: קו פרו-ישראלי

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל

אלעד פינגרהוט ז"ל: סיוע עד הסוף

התחברות