בית

חדשות

מדורים

ספרו לנו

כמה דרכי התמודדות עם לחץ וחרדה

freepik
כולנו מרגישים בתוכנו לחץ בימים אלה. הלחץ טבעי ומובן ביותר, כל ישראל ערבים זה לזה ואי אפשר להרגיש רגועים כשקורים לנו דברים כאלה. אך דווקא מתוך ההבנה שהמצב הזה עומד להמשיך איתנו למשך תקופה - חשוב להסתגל אליו ולתפקד בו כמו שצריך.

כאשר לחץ תופס את מרכז הבמה, הגוף שלנו פועל במנגנון הישרדות טבעי, קצב הלב עולה, השרירים נמתחים וכל החושים מתחדדים. תגובת החרדה הזו בהחלט מועילה כאשר עומדים בפני סכנה מיידית, אך היא עלולה להיות מזיקה כאשר היא הופכת למצב כרוני. 

5 השפעות של לחץ כרוני על הבריאות

בעיות קרדיווסקולריות: לחץ ממושך יכול להוביל ליתר לחץ דם, סיכון מוגבר למחלות לב ואפילו סבירות גבוהה יותר להתקף לב או שבץ.

דיכוי מערכת החיסון: לחץ כרוני מחליש את המערכת החיסונית, מה שהופך אותנו רגישים יותר למחלות וזיהומים.

בעיות עיכול: לחץ עשוי להחמיר בעיות עיכול כמו תסמונת המעי הרגיז (IBS), ריפלוקס חומצי וכיבים.

פגיעה בנפש: חרדה ודיכאון מלווים לעיתים קרובות בלחץ כרוני ויוצרים מעגל שקשה לשבור.

עלייה במשקל: בעקבות הפרשת הורמוני לחץ, כגון הורמון הקורטיזול. הם גורמים לעלייה בתיאבון ותשוקה למזון מנחם עתיר קלוריות, וכתוצאה מכך נראית עלייה במשקל. 

הנה 5 טיפים יעילים להתמודדות עם לחץ מתמשך. יש לציין שחשוב להתמיד בהם כדי לראות שינוי ממשי.

צאו לעשות ספורט
פעילות גופנית בקביעות מסוגלת לא רק לעזור לכם להישאר בריאים ולתרום למצבכם הפיזי, אלא גם לשפר את הבריאות הרגשית והנפשית שלכם, נפש בריאה בגוף בריא. כשאתם מתאמנים, המוח משחרר אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח, כמו גם דופמין, נוראדרנלין וסרוטונין – מוליכים עצביים המווסתים את מצב הרוח שלכם.

נסו לשהות בסביבה תומכת ורגועה
שיחה עם אדם קרוב על הבעיות, בין אם מדובר במטפל מורשה, חבר מהימן או בן משפחה, יכולה לעזור בהפגת מתחים. אל תפחדו לבקש עזרה או להודיע ​​לאחרים כשאתם נאבקים. 
זו לא בושה לקחת צעד אחורה ממסגרות ואנשים לוחצים. לדוגמא אם אתם נכנסים למקום לחוץ שהחדשות בטלוויזיה בפול ווליום, בקשו להנמיך או שתצאו..

הקפידו לישון היטב ובשעות שינה סדירות
בעת לחץ, שינה היא הראשונה שמושפעת ונפגעת. עם זאת, שינה טובה היא אחת הדרכים החשובות ביותר שבעזרתן ניתן להילחם בהשפעות של לחץ. שינה מסוגלת לגרום לגוף שלכם להתאפס ולהירגע ממש כמו לכבות ולהדליק מחשב תקוע.

תרגול מעשי של מדיטציה\יוגה
דברים אלו נשמעים לרוב תלושים ורחוקים להמון אנשים, אך כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להקדיש עשר דקות ביום לתרגול נשימה עמוקה או מתיחות אשר יכולים לעזור להקל על הנפש והגוף. זה יכול להיות בכל מקום שתבחרו, העיקר להתנתק ולהתמיד.

צאו החוצה ותנשמו אוויר
לפעמים עומס המשימות בחיים שלנו גורמים לנו לא לשים לב שלא יצאנו מהחדר שעות ארוכות, או במקרים חמורים יותר – אפילו לא קמנו מהכיסא. שהות ארוכה בין ארבעה קירות, המלווה בהתמקדות ארוכה במסך מרצד היא מתכון למתח. קחו הפסקה קצרה בחוץ, נשמו אויר צח, שבו על ספסל בפארק סמוך ותנו לעצמכם כמה דקות של שלווה.

המעיטו בצריכת מדיה וחדשות
המסכים שמקיפים אותנו מספקים לנו זרם בלתי פוסק של גירויים והסחות דעת מעצמנו. והדבר נכון שבעתיים במצב שלנו כשמהדורות החדשות לא מפסיקות לשדר והמתח לשמוע ולהיחשף גבוהים. החדשות גורמות תוספת לחץ וחרדה שאי אפשר לשלוט בהן. 
כדאי ליצור ולהגדיר חלונות זמן של היחשפות ולהגדיר למה נחשפים. ללא זה, נוצר מצב בלתי נגמר של הישאבות למדיה ולחדשות שמלחיצות אותנו.

האזינו למוזיקה
מוזיקה מרגיעה אותנו וגורמת לנו להרגיש טוב.



לסיכום, לחץ יכול להשפיע עלינו בצורות שונות. בעוד שחלק מרמות הלחץ טבעיות ואף חיוביות, חשוב ללמוד טכניקות התמודדות יעילות בכדי לשמור על הבריאות במצבי לחץ ומתח מתמשכים.

לתגובות: [email protected]

אנחנו רוצים לשמוע אותך!

אבל רק רשומים יכולים להגיב...

כתבות אחרונות

חדשות בקטנה | מבט חיובי

יעל דיין: אשת החירות והשלום

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: כיבוש מונטה קסינו

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: סופם של הצלבנים

מהשבוע האחרון

מבט הסטורי | מבט חיובי

היסטוריה יומית: הסכמי סייקס פיקו

בעולם | חדשות בקטנה | מבט חיובי

ממשלה חדשה בהולנד: קו פרו-ישראלי

ביטחון | חדשות בקטנה | חרבות ברזל | מבט חיובי

חיסול במתקפה משולבת בצידון

ביטחון | חדשות | חיילים | יזכור

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2024: שידור הטקס ואירועי היום

התחברות